jag lovar

Jag klarade det.
Jag klarade nyårsafton, än en gång.
inte utan tårar, men jag reste mig igen 
med kraft
med vilja
med kärlek för något  i mig
fast att det var svårt
fast att det verkade helt omöjligt
allt var ju förstört
jag sa att jag inte orkade mer
att jag inte ville längre
men ändå
något i mig orkade när hon sa att- res dig upp nu,
jag vet att du orkar.
 
och mitt löfte för i år ska handla om mig själv
hur jag ska ta hand om mig själv och behandla mig själv minst lika bra som alla andra
hur jag ska välja mitt välmående före hans och de andras
lära känna mig själv och hitta min egen väg
min egen väg mot mitt liv, mina val, och den jag är.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0