utkast från december

Det kanske är värt det,
Att vara med en person som ser på en på det där sättet
Som om man var den enda i hela världen 
Som kramar en på det där sättet
Som om man höll på att ta slut liksom 
Är det inte det?
Eller ska man sluta nu
Sluta för att skydda
Honom
Mig
För att spara
Mig
Bespara det jag ger
Eller ska jag ge det till honom?
Trots att jag är så osäker
Trots att jag inte känner än,
Det han känner 
Jag är väldigt vilse
Ibland tänker jag att det vore trevligt om jag blev påkörd bara sådär
Försvann
Som i Redo att dö
För att känna att jag lever
Jag känner mig så kal
Tom
Fast samtidigt proppfull
Det stockar sig liksom 
Som om det var för trångt i en helt tom buss
Liksom fel


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0