öppna tankar från i fredags om mitt lov.

Egentligen har jag ju haft ett alldeles utmärkt lov. F kom hem till mig i lördags efter att jag stickat klart min halsduk och så satt vi i min soffa och kollade skolkatalogen och pratade om personer tills hans sista buss gick och vi gick långsamt till busshållsplatsen och han fick lura busschauffören för hans pengar är slut. vi hade ju det ändå ganska trevligt men jag somnade med känslan att vi ska nog bara vara kompisar. 
I söndags packade jag översovningsväska och åkte till O för att träffa de vanliga. Vi pratade om allt som hänt sen senast, åt muffins och drack te. M hade med sig A som jag träffat en gång innan. Hon är trevlig. Sen åkte de hem och jag O och S satt uppe en lång stund till och pratade om viktiga saker tills vi efter mycket viskande i mörkret somnade i en stor fluffig dubbelsäng mitt emot köket. Jag sover inte jättegott men tänkte nog att det spelar inte så stor roll för det är lov och jag kände mig någorlunda tillfreds i alla fall. när vi vaknar lagar vi stor brunch och sen går vi och lägger oss igen och tittar på LOL. Minns lyckan när O går iväg för att laga lunch till sin lillasyster och kommer tillbaka med tre rykande koppar chaite. Jag blev så lycklig av att vi hade så mysigt att jag var tvungen att ge ifrån mig ett litet "iiih". Det är sant. Sen låg vi kvar i sängen jättelänge och letade efter snygga bilder på Douglas Booth innan jag åkte hem och låg i soffan på mitt rum och lyssnade på Kent resten av dagen. Målade lite vitt på väggen också. Jag minns inte när jag somnade den kvällen men jag minns att jag kände mig så himla lugn resten av den dagen i alla fall. När jag vaknade nästa dag var jag i alla fall inte lika lugn utan började jaga upp mig inför kvällen. Vi hade ju bestämt vi klassisar att vi skulle bli fulla hos en annan S den här tisdagskvällen och sen sova över allihop men det verkade liksom som om allt skulle gå åt helvete. Tillslut blev det ändå ganska bra för S låtsassyrra hade en box vin som hon delade med sig av så jag kunde äntligen få bli lite full igen. Det var så skönt för det var sådär lagom ni vet. Fast det var bara jag och B som var fulla men det var härligt ändå för S hade cigg som vi delade och fimpade i snön. Ibland när jag är full tar jag så lätt på saker liksom. Vissa spärrar släpper och när jag hittar B gråtandes på toaletten för att hon tycker att hon förstört allt kan jag trösta utan problem. Känner mig inte ens otillräcklig som jag brukar. Vi lyssnar på Kent mycket den här kvällen för att jag vill det och jag berättar det för F i ett sms och han blir glad när jag skriver att det är delvis hans fel att de tagit över min spotifylista. Sen går vi ut med hundarna och jag går tyst och tänker att det känns som i en konstig dröm det här för jag är inte riktigt närvarande. Sen somnar jag för sent i en soffa som är för mjuk och vaknar för tidigt av hundtassar mot parkett. Jag åker hem tidigt och får en gratis minikaffe på centralen som gör mig lite gladare. Jag vågade inte smsa F och fråga om han ville dricka kaffe med mig nämligen. Nu känns det inte lika jobbigt att jag inte frågade för det var nog inte meningen ens eftersom jag fick den där gratiskaffen. Så åker jag hem och bestämmer med O att vi ska ses och fika och sen ha sovis. Det gör vi och jag dricker inte upp mitt blaskiga kaffe men vi spelar 4pic1word på mobilen så det gör inget. Sen åker vi till Ica och handlar massa gott till kvällen och det känns nästan som vi flyttat hemifrån. Vi går långsamt hela tiden för O har nya docs som skaver och jag vill inte att känslan ska ta slut. Sen ser vi på film i min gröna soffa och äter allt gott och jag bara njuternjuternjuternjuter. Ibland pausar vi för vi måste spela mer ordspel för man fastnar så lätt. Sen går vi ner och dricker te, sitter i en annan soffa, pratar om hemska skvallertidningar och lyssnar på Kent. Vi pratar om annat också och när vi inte pratar så spelar vi ordspel. Jag har tänt några ljus på bordet och jag säger att tänk vad mysigt vi kommer ha när du ska bo här de där nätterna i mars. Då kan vi laga mat och lyssna på musik och dricka te och prata och hänga och plugga och spela ordspel tillsammans. Jag tänker att vad härligt det är med sånhär vänskap och vill aldrig att kvällen ska ta slut. Det gör den för vi är trötta och somnar med varsitt täcke i min 120säng och när vi vaknar igen spelar vi mer ordspel. Sen äter vi gröt och går till biblioteket för att hitta böcker som man fastnar i. Jag hittar en som jag inte riktigt fastar i men den är en såndär bok som alla borde läsa/har läst enligt mitt instagramflöde. Sen träffar vi S och går till Zolo för att fika och jag vill mest gå dit för ibland är den som jobbar där så himla snygg. Han jobbar inte idag men det gör inget för dom visar sig ha världens godaste chailatte och det smsar jag till F men han svarar inte för ens 12 timmar senare och inte ens ett ursäkta för segt svar så jag blir lite besviken. Men jag tänker inte så mycket på det just då för jag känner mig så jävla självständig och bra den dagen. Sen går vi hem till mig alla tre, saknar M lite för hon är i Paris och micrar nachos med ost och salsa och kollar på Narnia/spelar ordspel. Sen åker S hem och O stannar tills vi äter middag för hon ska äta thai med andra kompisar. Jag åker in till stan en stund och träffar den andra S och en annan M. Det blev så tillslut och jag var lite orolig för att B skulle bli sur men jag lyckades hålla mig ifrån att smsa henne för jag vet att jag inte behöver det. I alla fall så går vi en lång runda på stan och det känns så himla bra för vi tre brukar inte hänga ensamma så ofta men det är så jävla trevligt ju. Vi hamnar på pistachia och jag äter en enorm glass i ett högt glas med sås och grejer. S han tar glass med gula frukter och M två kulor i bägare. sen blir vi saltsugna och går till Donken och köper pommes innan jag hoppar på tiobussen hem med en nyfunnen Kentfavvo i hörlurarna. Kommer hem sent som jag ville och stänger in mig på mitt rum och lyssnar på podcast om manlighet innan jag får ont i ryggen av att sitta på golvet och stänger av och går och lägger mig istället.
Sen när jag vaknar är det fredag och det är ju idag. (eller igår om man ska vara exakt). Vaknar och ser det där sena svaret från F men också ett från B som gör mig rädd och när jag försöker svara så känner jag mig så otillräcklig att jag börjar gråta. Tänker bra start på dagen men vad ska jag göra. Hon skriver att hon försökt skära sig och blev så yr att hon kräktes. Skickat för en halvtimme sen. Jag googlar på vad fan man ska göra hur fan man ska hantera sånt här. Lyckas tillsut få till ett okej ganska peppande svar och måste gråta lite till fast att jag vet att jag inte kan göra mer i nuläget. Sen minns jag inte riktigt vad jag gjort idag. Jo, gjort äggröra till lunch som vanligt och kollat på Modern Family som vanligt. Fikat semla och sen duschat och gått på restaurang med hela familjen. Och jo juste. Blivit lite besviken också för F frågade vad jag skulle göra ikväll och jag sa att jag skulle höra av mig när vi ätit klart men det blev inget ändå för han gick ut med sina kompisar. Lite tråkigt kändes det för ikväll hade jag gärna hängt hos honom och N. Var liksom på lättsammare humör idag än förra gången jag var där så det kunde blivit najs men nu blev det inte alls. Så nu känner jag mig lite som en knäpp mix av alla känslor jag kännt under dagen. Skrev ut fyra nya av de där känslolistorna jag fått av F för att få känslorna på plats. Ikväll är det otillräcklig, ledsamhet, besvikelse, misslyckande, förvirring, ensamhet. Kul va. Överväger lite smått att fråg F om kaffe på centralen imorgon men vågar inte riktigt för han har inga pengar och knappt jag heller och det kanske blir konstigt dessutom. Men nu ska jag nog läsa lite i den där boken för den har så fint språk också nämligen och sen ska jag sova och kanske drömma om henne igen. För jag än nog lite bisexuell faktiskt. Oj typ.

Kommentarer
Postat av: Moa

Oj, gud så mycket fint. Så mycket känslor och jag vill så gärna säga att jag vet hur det känns men det gör jag inte. Men någonting jag också känner ibland är otillräcklighet, men det är okej att känna så och att känna sig ledsen då och då. Stunder kommer då man även känner sig oslagbar! Kram

Svar: Vad fin du är. Jag tror egentligen att man vet hur allt känns, men själva grejen eller händelsen som bringar fram känslan är olika. Man känner ju känslor mest hela tiden ju. Och den där otillräckligheten är fruktansvärd och så himla onödig egentligen. Man är den man är och man gör det man gör och det.är.alldeles.jävla.tillräckligt. P.s. Jag blir så glad av dina kommentarer. Kram
kraftfalt.blogg.se

2013-02-26 @ 22:09:51
URL: http://flowerfall.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0