Vi ska veta var vi har varandra men inget ska aldrig någonsin vara äkta

Allt handlar om makt. Status. Du vill inte känna mig. Du vill inte veta vem jag verkligen är. Men det är okej, det är inte ditt fel och jag klandrar dig inte. Du är fin och det är världens fel. Inte ditt. Du visste inte vad du gav dig in på. Vem. Du vet inte vad jag tänker, och allt kommer bara bli fel. Vi ska inte träffas, vi ska inte ens ses. Du har det bra där du är och jag har det bra här. Åtminstone helt okej. För om jag bara fick leva fullt ut. Drömma vad jag vill och önska vad jag vill. Då skulle det vara bra. Men då skulle det inte vara som det är nu och nu är mitt liv. Jag vet inte vad jag skulle göra utan det. 
 
Du vill inte känna mig för jag skulle bara såra dig. Det har jag redan gjort. Jag har betett mig precis på det sättet som jag föraktar och hatar folk som gör. Och det värsta är att jag inte ens mår dåligt över det. Det ger mig makt. Känslan av att ha den högsta kontrollen för en gångs skull, den som styr och kan avsluta eller påbörja när den vill. Känslan av att slippa vara den sårbara. Den öppna. Den som är rädd för allt. Slippa vara orolig och istället ha makten av att känna att någon annan är det. Rädd att förlora. Att falla. Det är inte kärlek. Det är bara lek. Och den som vinner tar makten som är det viktigaste av allt.

Kommentarer
Postat av: Moa

Du skriver så fantastiskt fint och bra och du verkar vara en sådan underbar person. Kärlek är så svårt, man älskar känslan, men fruktar den så mycket ändå. Kram

Svar: Tack fina du, din kommentar gjorde genast min kväll mycket bättre. Du verkar också vara en helt fantastik person, och du skriver så himla fint med ska du veta. Kram
kraftfalt.blogg.se

2013-04-29 @ 19:38:13
URL: http://flowerfall.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0