jag älskar

och ikväll mår jag bra. det mesta känns fint och för att liksom spara känslan och nuet och för att inte tappa bort det allt för snabbt ville jag bara skriva det här.
Jag älskar:
att spela med mitt band
att fotografera
att se mina egna bilder i tryck
värmeljus
att dricka te
att sitta framför brasan
jul och allt som har med det att göra
ljusslingor i väggar och tak och ja, överallt
min familj
mina vänner
att möblera om
att dansa
att läsa en riktigt bra bok
att bära och köpa nya stickade tröjor (får aldrig nog)
att läsa bloggar som får mig att tänka på hur mycket fint det finn i världen, allt värt att romantisera
att plötsligt vara ledig en dag mitt i veckan
doften av clemetin
att dricka glögg och småprata
att spela med min familj
doften av tända ljus
att skriva
att gå på ikea och handla småsaker som gör rummet mysigare
att bläddra genom instagramflödet (speciellt när det snart är jul, ännu mysigare då)
att titta på havet
att sitta på fik tills det blir mörkt 
att göra egen varm choklad
mjuka flanellpyjamasar
grova raggsockar
nya påslakanset
mjuk snö
att promenera hem en sen kväll utan att det är mörkt för att snön gör allt så mycket ljusare
julmusik
att baka pepparkakor
romantiska komedier där allt slutar lyckligt
magkrampsskratt
att åka bil med familjen under mellandagarna och hälsa på mormor och farmor
att gå på åhlens när det är jul
att titta på solsidan med familjen 
alla interna skämt jag och min bror har
att gå på fotografiska
mia skäringers krönikor
att ha spontana och enkla tacokvällar med de allra bästa
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0