ARKIV: Utkast: Juni 6, 2012

 

DET GÅR.

Det är helt beyond ofattbart men det går ju skitbra nu tänker jag för mig själv när behövt lägga mig på golvet för att jag skrattat så mycket.

Och vi är inte ens fulla. Det är vi nästan aldrig i och för sig men verkligen inte idag. Inte idag när jag har skrattat mer än på hundra år. Inte idag när vi har handlat, lagat mat och ätit både det sen efterrätt också. När vi jagat varandra runt bordet med en vattenpisol och delat daimtårtan i små små bitar för att alla skulle få lika mycket.  När vi haft brottningsturnering på vardagsrumsmattan och när jag stannat kvar längre än alla andra. Sjungit till låtar jag inte kan och skapat viktiga löften om en lycklig framtid och inte gått hem för ens jag faktiskt ville det. Inte för ens natten inte var natt längre. Och när natten inte var natt längre tänkte jag på hur jävla bra det går. Hur jävla bra man kan klara sig om man bara vill jättejättemycket. Och hur ingenting behöver kännas förödande, svidande, livsfarligt när man faktiskt inte orkar det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0