fel

Han är fin, det är inte det som är problemet. 
Och han tycker om mig precis som jag är, om än lite väl mycket ibland. 
Han älskar att kramas, precis som jag, faktum är att vi kan ligga och bara hålla om varandra i timmar.
Och när jag blir trött låter han mig ligga på hans arm och stryker mig över håret eller kliar mig på ryggen tills jag somnar.
 
Egentligen är han perfekt, men det är inte det som är problemet.
Problemet är det som skaver lite när han säger att han gillar mig. När han kysser mig som om det inte fanns någon annan och när jag ser i hans ögon hur mycket han vill. Problemet är att det finns någon annan. Någon annan som funnits där sedan början på gymnasiet. Någon annan som jag ägnat timmar åt att gråta över för att han inte var min, som tagit upp dagbokssidor flera månader i följd. Någon annan som nyss gjort slut med sin flickvän. Som är fri tillslut, när inte jag är det. Och jag faller igen.
 
Denna någon stod plötsligt i dörren igårkväll. Skulle hämta något han glömt. Och när han stod där i dörren fanns det inget tvivel. "Han är inte hennes längre han är inte hennes längre han är inte hennes längre". Det ekade och jag exploderade. Och hans blick, sådär dröjande på något vis. Jag kunde svurit på att han också ville. Men innan jag han tänka var han borta igen, och jag var tillbaka i tanken att han måste vara den vackraste på hela jorden. 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Moa

Åh, fina du. Kom ihåg att du måste känna själv vad som känns rätt för dig själv och om du ångrar dig är det okej. Alla gör misstag och det gör oss inte sämre, bara mänskligare. Kram

Svar: Tack fina, det där behövde jag höra. Kram
kraftfalt.blogg.se

2013-12-03 @ 14:28:37
URL: http://flowerfall.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0