mår dåligt

blir så besviken när jag försår att han är precis som alla andra
lika kropps- och utseendefixerad.
hur ska jag må bättre i mig själv och sluta bry mig så mycket om hur jag ser ut om alla andra bara fortsätter göra det åt mig?
han gör det åt mig. 
påpekar saker som ska låta och vara positiva men som bara gör att jag bryr mig mer. 
tänker mer.
han vet inte vad han gör.
ingen vet.
jag orkar inte längre.
 
kan man inte bara älska någon så in i helvete mycket istället och bara skita i om benen är knotiga eller om magen hänger lite?
kan man inte bara krama varandra och tycka om varandra så jäkla hårt och så oändligt ovillkorligt att inget annat spelar någon roll?
för det är ju det vi behöver. allihop behöver vi ju det egentligen. ingen behöver ytlighet. ingen mår bra av det.
det sätter jag mitt liv på.
 
så varför gör vi såhär mot varandra?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0