ARKIV: Utdrag ur "Utkast: Juni 10, 2012"

UTDRAG

Hon hänger över balkongräcket och ropar på någon. Hon som jag kan prata med allt om. Säger kom upp hit, till oss. Vi springer ner för att hämta dom, vinglar i trappan och tar med oss tre öl. Jag har sett vilka det är. Vi skakar hand. Mest på skoj för att det känns så formellt. För att de är så formella. Kostymer och allt. Den ena minns jag inte namnet på och den andra kallar sig min busskompis just för att vi brukar åka samma buss. Det är tur att det är mörkt för jag rodnar nog för han har ju så fina ögon. Precis som jag alltid tyckt. Hon häller upp öl i deras sönderdruckna plastmuggar och de följer med upp.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0