ARKIV: Utdrag ur "shit, jag är nog så jävla kär egentligen"

Utdrag

Snart hoppar en gråhårig rödklädd dam på, sätter sig i sätet framför mitt och börjar prata med honom. Jag undrar om de känner varandra eller om han bara är en sån där som gamlingar dras till. En vad de skulle kalla "stilig ung man" kanske. Han ler i alla fall jättemycket mot henne och ser ut att svara artigt på hennes frågor. Efter som att jag har musik i öronen hör jag inte vad de säger men jag får ändå ont i magen och kan inte hjälpa att att le lite för jag blir så varm inombords när jag tänker på hur fint hans leende är, hur fin hela han är.

 -

Så går tanten av och han pluggar in sina hörlurar igen. Han lutar sig framåt lite, vilar armbågarna på knäna och fingrar på sin mobil. Jag tänker att såhär nära honom har jag aldrig varit såhär länge. Nästa station är hans och jag bestämmer mig för att vända mig lite mer åt hans håll när han ställer sig upp för att gå av, kanske kan jag få le mot honom en sista gång.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0